Skanderborg Bymesterskab 2017

Mester Colin iført den obligatoriske halsklud fra en mindre fodboldklub i London. “Vestskinke” eller så’n.

Efter at Dr. Morten for lidt tid siden vandt den stolte titel af klubmester i Skanderborg, var tiden kommet til det årlige bymesterskab.

Traditionen tro blev titlen en kamp, der blev kæmpet af spillere fra vores andethold plus et par stykker udefra, og det blev en tæt affære – og desværre skæmmet af et par afbud, som gav adskillige “ikke spillet” i tabellen. Værst var det nok, at ratingfavoritten Peter Grove kun nåede tre runder (med 3/3!), inden han trak sig, men også Hjalti Toftum Jógvansson fra Horsens forsvandt hurtigt (efter 1/2).

Den slags er aldrig heldigt, men resten var spilleklare, og da røgen havde lagt sig, var det (sgu) den eneste tilbageværende gæst, Lars Garne Rasmussen fra Åbyhøj, der sejrede med 4 pts foran vor egen genopstandne Colin Watson med 3½ og Grove og Kai Munk med 3 hver. Colins We var kun 2,4, så nu er han næsten mesterspiller igen – 1894. Morten Ras. ligger stadig lige over grænsen med 1906.

I Basis 1 sejrede Kim Lund Larsen med 4½/6, desværre igen i en ottemands-gruppe med to drop-outs, mens Bjarne Berring var urørlig i Basis 2 (5½/6 = ratinggevinst på 99!!) foran ex-formand og maratonløber Anders Haarup med 4 og Leif Møller med 3½. Kun én oversidder i gruppen.

Endelig skal det nævnes, at Torben Gregersen vandt Basis 3 (ratinggevinst: 77!), og at Thomas K. Laursen sejrede i Basis 4 (ratinggevinst: 86!!).

Alle tabellerne er at finde HER.