Husk 4-by-turneringen d. 8. november!!

Udsigt over “Lunden”, da man i 2016 afholdt 4-By-Turnering dér. Bagest spiller Skanderborg mod Herning, mens man foran kan se Silkeborg mod Viborg.

Som tidligere skrevet er en af vores meget uformelle og samtidig meget traditionsrige turneringer den årlige 4-By-Turnering, og efter et års coronapause er det igen tid til den slags seriøs hyggeskak.

4-By-Turneringen spilles over en enkelt aften, og som navnet siger, er det en turnering med deltagelse af fire klubber fra lige så mange byer. Hver klub stiller op med 16 mand (m/k), og så spiller hver af os med de tre modstandere på samme brætnummer – helt som i holdskak, men med tre holdkampe i løbet af aftenen. Af samme grund spilles alle partier typisk som “rapid” med 20-30 min. pr spiller).

De senere år har de fire byer udover Skanderborg været Herning, Viborg og Silkeborg. Det er gode klubber, og vi skal spille op til vores bedste for at vinde. Det lykkedes fx ikke sidste gang, turneringen blev afholdt (2019), især fordi vinderne Silkeborg bankede os ganske overraskende og (desværre) ret effektivt. I år har Silkeborg endda hjemmebanefordel, men vi vælger alligevel at tro på, at det nu er payback-time. Vi skal i hvert fald prøve.

4-By-Turneringen afholdes i år mandag d. 8/11 med start kl. 19, og Silkeborg er som sagt vært. Vi skal derfor bruge 16 spillere – helst så stærke og kampivrige som muligt, og så vil vi i fælles flok køre til “Lunden”, Vestergade 74 i Silkeborg. Forventet afgang fra “Mindet” kl. ca. 18.

Årets holdleder, Colin Watson, i kamp for Skanderborg sidst 4-By-Turneringen blev afholdt i Lunden, Silkeborg (2016).

Lyder det fristende (og det burde det gøre), så tilmeld dig hos dagens holdchef Colin Watson:

Mail: Colin.Watson@etac.com

Tlf.: 20 32 99 88.

Vær opmærksom på, at Colin har fået ny email (men samme job). Det påstås, der stadig er plads til gode og kampivrige spillere, så af sted, af sted, og ring/skriv til Colin! NU!!!
Ved tilmelding: Sig til, om du kører selv, eller vil med i fællestransporten fra Mindet. Evt. som chauffør.

Vores kvindelige islæt, Vibeke Grue, i gang med at kæmpe for Skanderborg.

Til skræk, advarsel og måske inspiration får I lige et link til den noget uheldige 4-By-Match 2019: https://skanderborgskakklub.dk/?p=2633

Er det for slem læsning, får I her referatet fra Skanderborgs til dato flotteste præstation: https://skanderborgskakklub.dk/?p=1023#more-1023
Så godt går det bestemt ikke hver gang, men vi kan vel håbe…..