Årets Skakspiller 2021

Nytåret varsler atter en gammel tradition, nemlig afstemningen om titlen som årets skakspiller 2021. I feltet af 10 spillere finder vi bl.a. Jonas Bjerre, hvis spilleår har været noget svingende med Sigemann som en kedelig bundskraber og fantompræstationen ved hold-EM som den uopnåelige, positive yderlighed. Det var dér, Jonas fik topscorerpræmie for 3. bræt og oveni satte en uofficiel rekord i præstationsrating for en dansker (2793). Det var hele turneringens tredjehøjeste performance. Og hvad med den flotte 4.-7.-plads ved Rapid-EM? Jonas bedste resultater i 2021 har været i verdensklasse.

Om den menige spiller synes, at Jonas’ præstation i 2021 er bedre eller dårligere end præstationerne for Jesper Thybo, Allan Stig eller et par ungdomsspillere, er altid en individuel vurdering, og det er derfor, at DU skal stemme på årets spiller. De seneste mange år har titlen været fordelt pr. direkte medlemsdemokrati, og da der som regel kun er et tocifret antal stemmende DSU-medlemmer, betyder den enkelte stemme meget, så det er bare at komme i gang.

Valget, kandidaterne og kunsten at stemme står udførligt på DSU’s hjemmeside. Bemærk, du skal ind i arkivet for at stemme, men det er heller ikke så svært, som det lyder. Deadline næste torsdag.