Fire halve mod Finland

Fra den sjove ende af salen; Matchen Indien 1 vs. Indien 3. Førsteholdet vandt efter hård kamp.

Det ku’ have været bedre, men det kunne så sandelig også have været meget værre. Finland med godt 2400-2450 i snit var en del stærkere end de tidligere modstandere ved dette OL, men dog stadig pænt bagud på alle brætter i forhold til Danmark – især når Danmark igen stiller i stærkeste opstilling fra 1-4: Jonas, Mads, Thybo, Allan Stig. Danmarksmesteren Martin Haubro synes af ukendte årsager at have vundet en permanent bænkevarmerplads efter fire partier, svingende spil og to points.

Sporten kort: Fire balancerede stillinger, der alle fes ud i remiser uden den (for mig at se) store dramatik. De to sorte blev hurtigt delt, og tilbage var vores to hvide, men mere end stolpe-ud fik vi ikke ud af det.

Det bringer de danske scorer op som følger:

SpillerQatarZam.Ang.Letl.Taiw.BDFinl.Alb.ScoreELO +/-
Jonas Bjerre½101½3/5
Mads Andersen½1½11½4½/6
Jesper Thybo1½11½1½5½/7
Allan Stig1½110½4/6
Martin Haubro10012/4
Total43219/28
De individuelle scorer ser umiddelbart flotte ud efter fire store sejre og to minimale nederlag. Desværre er det mod en billig baggrund, hvilket også kan ses af ELO-udviklingen. Alle vores spillere er under forventet score.

Oppe i den sjove ende er Indien 2 fortsat godt med og slog her Cuba 3½-½. Indien 2’s unge topmand, Gukesh, har fortsat maximum, nu 7/7, og en præstationsrating på over 3300(!)

I ottende venter der Danmark endnu et land, “vi burde slå”, nemlig Albanien, som ratingmæssigt er marginalt svagere end Finland. Altså igen danske favoritter som i alle de øvrige matcher. Spilstart 11.30 jysk tid.
7. rundes partier mod Finland

Videoen efter 7. rd. mod Finland