Formand Torkild 70 år!!

Formanden til højre før prestigeopgøret mod kassemester Kai, Skanderborg 4 mod Skanderborg 3, A-rækken, nov. 2020.

Det er ikke hver dag, vi i klubben har store, runde fødselsdage, men det har vi i dag. Vores ærede og dejligt hyperaktive formand, Torkild Salling, runder nemlig det meget skarpe hjørne: 70 år.

For alle andre ville 70 år betyde, at vi gasser ned for aktiviteterne, drikker en masse rødvin og nyder det velfortjente otium – men ikke Torkild. Ganske vist er han ad lidt for lange omveje blevet pensioneret fra verdensfirmaet i Odder, men så er det jo godt, at vi har en skakklub, hvor al energien kan kanaliseres hen. Og endda med meget mere tid, end vi arbejdende kan mobilisere. Torkild er klubbens svar på Duracell-kaninen.

Også Torkilds mange, tropiske jagtture er sat på pause, men det gør blot den opsparede energi endnu større, og det har løftet Skanderborg Skakklubs aktivitetsniveau til hidtil usete højder. Vi andre i bestyrelsen mærker de torkildske vitaminer ved hvert eneste bestyrelsesmøde (og pr. telefon og mail mellem møderne!), og forhåbentlig er vores medlemmer også klar over, at vi har Østjyllands mest aktive klub. Og det vil vi gerne blive ved med.

Javist, coronaen sætter nogle irriterende rammer for det muliges kunst, så vi er ikke så aktive, som bestyrelsen og medlemmerne gerne vil have det. Men vi klør på og har masser af vilde planer til “når verden åbner”. Og Torkild har en meget, meget stor aktie i alle de vilde planer, som forhåbentlig blive til noget de kommende år. Vi fylder jo 100 i starten af 2023……

Indtil da skal bare lyde en stor tak fra mig selv, bestyrelsen og resten af klubben. Tak for den store indsats (indtil videre).

Keep up the good work!