Månedsarkiv: oktober 2017

Skanderborg suveræn i 4-by-turneringen

Skanderborgs nye ligaspiller, Bjørn, i dybe tanker under
4-by-turneringen, hans første officielle “opgave” for klubben.

Det er ved at være en god tradition at starte sæsonen med en venskabelig dyst mellem vor klub, Skanderborg, og tre andre klubber. Hvem de tre andre klubber er, har varieret gennem årene, men konceptet er det samme: 16 brætter og tre runder hurtigskak, hvor hver af vore spillere har et parti mod en spiller fra hver af de andre tre klubber.

Læs resten

Holdskak 2017-2018

Program mm. for 2., 3. og 4. holdet er nu at finde her

Alle dem der har ønsket at spille holdskak er kommet på et hold, og vi har endda gode og fine reserver. Herunder kan ses de forventede hold.

2. holdet (Mesterrækken)
1. Tavs
2. Kai
3. Claus
4. Colin (holdleder)
-. Morten
5. Christian Emil
6. Niels Christian
7. Peter W.
8. Poul

3. holdet (A-rækken)
1. Allan
2. Anders
3. Jan
4. Bjarne B.R. (holdleder)
5. Torben
6. Leif
7. Asger C.A.
8. Thomas J.B.H.

4. holdet (D-rækken)
1. Axel (holdleder)
2. Aage
3. Hugo
4. Hans

Spørgsmål kan rettes til Morten

Skanderborg Juleturnering 2017

I november og december afprøves en ny type turnering som afvikles efter “den svenske model”.

Der startes med 3 runder hurtigskak den 7. november, efterfulgt af 4 almindelige runder på klubaftener de følgende tirsdage.

Betænkningstid, runde 1 – 3:
25 min. + 5 sek. pr. træk fra første træk (betækningstid er ikke endelig fastlagt – mindre justering kan forekomme).
Der er ikke noteringspligt og tillæg A4 i de specieller regler for hurtigskak anvendes.

Betænkningstid, runde 4 – 7:
90 min til 40 træk, derefter 15 minutter plus opsparet tid til resten af partiet med 30 sek. tillæg pr. træk fra første træk (den betænkningstid, der gælder for den kommende holdskakturnering).

Tilmeld dig her

Odensemesterskabet 2017

110 spillere dyster i denne weekend i Odense om Odensemesterskabet. 4 spillere fra Skanderborg Skakklub er med. IM Mads Hansen, FM Jonas Bjerre og IM Bjørn Møller Ochsner spiller med i den bedste række og Christian Frambøll spiller med i basis 2.
Første runde blev spillet fredag og både lørdag og søndag er der 2 runder dagligt.
Turneringen kan følges live på http://liveskak.dk/2017/odensemesterskabet.

ÅBENT HUS Skanderborg Skakklub afholder i samarbejde med REMA 1000 et Åbent hus arrangement lørdag den 14. oktober fra klokken 10.00 til 14.00. Arrangementet afholdes i klubbens lokaler i Sundhedscenteret, Sygehusvej i Skanderborg. Kom og få et spil skak. Der er gode gaver, skænket af REMA 1000, til dem der udfordrer, og vinder over en af klubbens medlemmer. Vi byder på kaffe, kage og slik, samt øl ov vand. Alle er velkomne, vi glæder os til at se jer. Hilsen REMA 1000 og Skanderborg Skakklub

European Club Cup

Ak, ja. Vi var der sidste år, men i år var der af uransagelige årsager kun ét dansk hold med i det europæiske holdmesterskab: Nordkalotten, som dog blev nr. 2 sidste sæson. Vi fik aldrig tilbuddet, og det er der nok mange andre, der heller ikke har fået, for der er kun 36 hold med i Antalya, hvor vi i 2016 havde 62 hold.

Det hele er meget eksklusivt, og alle hold bor på spillestedet til seriøs all-inclusive – også øl, vin og andre lækkerier. Det er måske meget godt, at vi ikke er der….. Spilletid fra 7.-15. oktober.

Læs resten