Nyhed
Forårets hurtigskakturnering afsluttet
Hurtigskakturneringen er afsluttet.
Der er ingen pokal men pengepræmier. Ved ligestilling deles præmierne.
Præimerne går til følgende:
Referat fra bestyrelsesmøde 15.04.2026
Så har bestyrelsen igen afholdt et spændende og konstruktivt bestyrelsesmøde. Referatet kan som sædvanlig læses under MEDLEM og bestyrelsesreferater.
God læsning, og kom gerne med input.
Hurtigskak runde 1-4
.. er nu afviklet. Se gruppen her.
Obs.
Torkild og Anders havde afbud til runde 1, og kan reelt nå at spille det inden 5. runde, så dette resultat mangler pt.
Anders havde lovligt afbud til runde 2-4, og tilskrives derfor 1½ point jvf. indbydelsen. Anders har derfor minimum 1½ point efter 4. runde. Turneringstavlen viser pt. ikke dette, det bliver tilrettet snarest.
5. runde lægges umiddelbart før 5. runde (i klubben), gruden dertil er at der kan forekomme gyldige afbud der så skal have 2 point tilskrevet.
Klubmester i Lynskak
Efter 14 hektiske og dramatiske runder ( 13 partier) endte det med at Allan og Torben delte 1. pladsen med 9 1/2 point hver.
Læs restenHurtigskak 14/4 + 21/4
Se indbydelsen og tilmeld dig her. Link også synligt til højse under indbydelser.
Lynskak på tirsdag
Så skal vi hygge os med en hel masse skakpartier.
Årets lynmester skal findes, og vandrepokalen overrækkes. Sidste års vinder var Claus Qvist, kan han gentage successen eller ?
Blot mød op og tilmeld dig ved ankomst. Da runderne lægges tidligt, så dur det ikke at komme senere, så sørg for at være der i god tid.
Bymester 2026 blev Morten Jensby
Bymesterskabet er blevet afsluttet, og 2 spillere deler 1.-2. pladsen. Det er Morten Jensby og Torben Gregersen begge med 6 point. Bymester og vinder af pokalen er på korrektion Morten Jensby.

Præmier deles ved ligestilling.
Se præmietagerne her:
Indkaldelse til generalforsamling tirsdag, den 28. april 2026 kl. 18.30 i klublokalerne
SKANDERBORG SKAKKLUB
Afholder ordinær generalforsamling tirsdag, den 28. april 2026 kl. 18.30 i klublokalerne, Sundhedscentret, Sygehusvej 7, Skanderborg
Dagsorden ifølge vedtægterne (link til vedtægterne, klik her):
1. Valg af dirigent og referent samt opgørelse af stemmeberettigede inklusive fuldmagter.
2. Formandens beretning
3. Fremlæggelse af revideret regnskab til godkendelse
4. Fastlæggelse af kontingent
5. Bestyrelsens plan for aktiviteter for det kommende år
6. Indkomne forslag
7. Valg af bestyrelsesmedlemmer, bestyrelsessuppleanter, revisor og revisorsuppleant
8. Eventuelt
Efter generalforsamlingen vil klubben være vært for et par stykker smørrebrød og 1 øl/vand samt fri kaffe. – Af hensyn til smørrebrødsbestilling er tilmelding nødvendig, send mail til kai.munk@gmail.com , eller sms til: 61132181, gerne straks mens du husker det, dog senest 22. april.
DM i holdskak afgøres i denne weekend
Lørdagskampene er i fuld gang på Morten Børup skolen med hele 14 stormestre blandt de 10 hold.
Sidste runde spilles samme sted i morgen den 15. marts kl 10, hvor der er topkamp mellem Skanderborg og Hillerød.
I er velkommen til at kigge ned eller kampe kan følges her.
Bymesterskabet
7. runde er lagt
Husk Kai’s opslag: Der er folketingsvalg den 24. marts hvor vi afvikler sidste runde i Byturneringen. Da der er spillere der har forespurgt muligheden for at spille sidste runde en anden aften, er det besluttet at tilføje den 31. marts som mulighed for at spille det sidste parti eller et evt udsat parti. – Det er op til den enkelte spiller at få aftalt med sin modstander at flytte en kamp til den 31. marts. Bemærk at den 31. marts er midt i påskeferien!

